16 Ekim 2009 Cuma

Yabancılaşma

Evden sallanarak çıktığım çok nadirdir. Yaka paça atarım kendimi sokağa. Üstümü başımı camlara bakıp düzeltirim, o derece!.. Evimin sokağı da öyle sakin bir sokak ki.. Camdan ihtiyar kadınlar, yanlarında kedileri, bu sakin sokağı izlerler sabahtan akşama.. Sokaktaki tek ekşın da budur zaten.. Bir de benim dışarı çıkışlarım işte..

Apartmanın kapısından çıktığım gibi hissettiklerimi zırvalıyım biraz da.. Sokak bukadar sakin olduğu için, kendimi boşluğa düşmüş gibi hissediyorum bir anda.. Usul usul süzülen uçağın türbülansa girdiğinden birden hızlanması gibi. Peki ya sonra? Türbülanstan çıkınca bir anda durulması gibi, yine..

Tamam tamam.. Cümlelerin içinde kaybolanlar için yeniden tasvir ediyorum. Hızların sıralaması aynen şöyle; tramplende ilerliyorum (hızlı), tramplenden atlıyorum (daha hızlı) ve havuza çakılıyorum (ha'siktir).

Çakıldıktan sonrası mühim asıl..

İlk yaptığım aniden durup etrafıma bakmak, istemsiz. Hemen tanıdık şeytan zırvası "Ne işim var lan benim burda?!"..

Hakikaten ne işim var lan benim burda?

Mutlu muyum? Rangers'dan 3 yemiş Celtic taraftarı kadar..
Rahat mıyım? 32 beden kot giymiş Damla kadar. bknz
Huzurlu muyum? İsrail'deki Mescid-i Aksa kadar.

Beni yaşadığım bu toprağa ve hatta bu coğrafyaya bağlayan hiç birşey yok. Bunu demek kolay birşey değil. Ama halâ buradayım işte.. Bu ironi "Kimim ben?" dedirtse de hemen arkasından, "Asıl siz kimsiniz ulan! Ne arıyorsunuz çevremde?!" deyiveriyorum. İşte benim yabancılaşmam aynen böyle oluyor. Çevrem bir anda soluyor, insanıyla, kedisiyle.. Öyle mal gibi kalakalıyorum.

Sonra..

Sonra çalan kornayla korkup, edilen küfürle çileden çıkıyorum tabi..

Enteresandır, o an yabancılaşmam bitiyor..


2 yorum:

  1. hımm edebi olmamış bu sefer :D

    teyzeler ve kedileri...ne kadar huzurlu ortam ya tadını çıkartsana :p

    demek ki kornalar olmalı hayatında, küfürler olmalı..bence bunu bir düşün :) off tamam yorgunum saçmalıyorum!!

    oloooomaaazzzzzz!!

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten de böyle bir yorum olomaz =D

    YanıtlaSil